Het korps investeert 10.000 euro in een tweejarige opleiding voor aanstormende talenten. We moeten voor langere tijd op hen kunnen rekenen.
Mensen moeten bewust kiezen voor deze parttime baan en gedreven zijn. Het korps telt vier ploegen, waarvan iedere week één paraat moet zijn om uit te rukken voor een brand of een zwaar ongeluk, maar ook voor zaken als een kat uit een boom halen of een vals brandalarm. De brandweerlieden moeten à la minute hun reguliere bezigheden neerleggen of hun bed uit en zich naar de kazerne snellen.
Hoogezand-Sappemeer heeft de campagnewebsite gelanceerd www.vrijwilligebrandweerhs.nl. Ook wordt een fotoreportageprojekt van fotograaf Jan Westerhof gepresenteerd op de site. Hiervoor heeft hij de 4 ploegen van de brandweer Hoogezand-Sappemeer gevolgd. Geraakt door de inzet van the firefighters tijdens 9/11 in 2001, stelt hij zich de vraag of het in essentie uitmaakt of je brandweerman/vrouw in New York of in Hoogezand-Sappemeer bent. In februari komt drie keer per dag een spot voorbij op RadioNoord, staan advertenties in kranten en posters langs de weg en worden flyers verspreid. Op 8 en 11 februari wordt er een inloopmoment georganiseerd op de brandweerkazerne.
Aanmelden via [email protected] of (0598) 361 555. Voor meer informatie zie: www.vrijwilligebrandweerhs.nl en http://www.youtube.com/watch?v=KT6SVKq9h1c&feature=player_detailpage.