De overname is in goed overleg tot stand gekomen en past binnen de ambitie van beide partijen om voor Noord-Nederland een compleet mediabedrijf neer te zetten op alle platformen. TV, online en in print.
Door de overname van Pro-Time Broadcast BV is nu ook de videocomponent binnen NDC mediagroep geborgd.
Directeur Xandra Groenewold van Pro-Time wordt binnen de NDC Mediagroep strategisch communicatieadviseur. Daarnaast blijft ze voorlopig eindverantwoordelijk voor Pro-Time.
Algemeen directeur Dina Boonstra van NDC Mediagroep: ‘We willen meer zijn dan een krantenuitgeverij. Er is een veelheid aan podia waarop we als NDC actief willen zijn. Om onze cross-mediale ambities te kunnen realiseren, moeten we specifieke competenties in eigen huis hebben. Met Pro-Time versterken we onszelf online en op video-gebied. Bovendien halen we met Pro-Time een bedrijf binnen dat niet alleen zijn vak verstaat maar ook Noord-Nederland van binnen en van buiten kent.’
Xandra Groenewold: ‘In 23 jaar hebben we met Pro-Time iets opgebouwd. Ik ben buitengewoon trots dat dat erkend wordt en dat we dat nu verder kunnen uitbouwen. Onze drijfveer was altijd om een mediapartner te zijn voor omroepen, bedrijfsleven en overheid. Zowel binnen Noord-Nederland als daarbuiten. Onze visie over hoe ‘het verhaal van het Noorden’ zo goed mogelijk gedeeld en verteld kan worden, wordt gedeeld door onze collega’s van NDC. Door de krachten te bundelen kunnen we de uitdagingen in ons vak nog beter aan en onze opdrachtgevers beter bedienen.’