De sterke
positie van CIMC op luchthavens en de geplande bouw van tientallen nieuwe vliegvelden in China biedt Ziegler volop kansen om haar marktpositie verder uit te bouwen. Hoewel de overname geen directe
gevolgen heeft voor de Nederlandse markt biedt de commerciële en financiële slagkracht van CIMC de nodige zekerheid voor de toekomst van het gehele Ziegler concern.
Succes in eigen land
Gelijktijdig met het goede nieuws uit Duitsland meldt Ziegler Brandweertechniek met gepaste trots de voorlopige gunning voor de levering van 25 tankautospuiten aan Veiligheidsregio Midden- en West-
Brabant. “We zijn bijzonder trots op deze order, omdat we in een aanbesteding bij een bestaande klant opnieuw hebben aangetoond dat we het beste product tegen de beste voorwaarden kunnen leveren”,
aldus directeur René Pol. De voertuigen worden gebouwd op een Volvo chassis. De overeenkomst bestrijkt een termijn van vier jaar.
Euro6 cabine, ook voor de Nederlandse markt.
Hoewel de Euro6 norm officieel pas ingaat op 1 januari 2014 heeft Ziegler de opdracht ontvangen voor vier Euro6 MAN tankautospuiten. René Pol: “Omdat Ziegler in-huis ontwikkelt zijn we in staat geweest
om de norm ruim voor de invoering en bovendien met extra gebruiksvoordeel toe te passen.” Het resultaat is de zogenaamde Z-cab cabine welke per direct leverbaar is op alle gangbare (Euronorm 3-6)
chassismerken.
Neusje van de zalm
Zeeland Refinery heeft onlangs een order geplaatst voor het meest complete schuimblusvoertuig in de
Ziegler historie met een bluscapaciteit van 10.000 liter per minuut. Dit schuimblusvoertuig is uniek
vanwege de „triple agent‟ toepassing: de combinatie van blusapparatuur op basis van zowel water, schuim als poeder, een absolute vereiste in de petrochemische industrie. Ziegler Brandweertechniek
onderstreept hiermee haar specialisme in industriële voertuigen.