Hoe val je op in een drukke winkelstraat?

Deel dit artikel
Ingezonden artikel

Groningen – Als winkel wil je natuurlijk altijd opvallen maar dit is natuurlijk niet altijd even makkelijk. Al helemaal niet wanneer jouw winkel zich bevindt in een drukke winkelstraat waar de concurrentie moordend is.

Je moet dan wel de juiste middelen in huis hebben om onder de aandacht te komen bij de klant en deze naar binnen te lokken.

Vlaggen

Vlaggen bedrukken is één van de meest succesvolle manieren om op te vallen in drukke winkelstraten en zo klanten naar binnen te lokken. Vlaggen zijn al zo oud als de weg naar Rome maar dienen nog steeds voor hetzelfde lot: Opvallen en aantonen tot waartoe je behoort. Tegenwoordig komen vlaggen in alle soorten en maten en komen ze op bijna elke gevel van een winkel terug.

Window shopping

Grote ramen zijn een must voor winkels. Op deze manier geef je de klant namelijk een inkijkje in wat jij allemaal te bieden hebt als winkel. Maar de klant moet natuurlijk wel weten bij wie ze naar binnen aan het kijken zijn. Bedrijven laten daarom raamstickers maken om op die manier aan te tonen aan de klanten bij wie ernaar binnen gekeken wordt.

Tijdens de donkere dagen

Juist tijdens de donkere (en steeds korter durende) dagen is het zaak om extra op te vallen met je bedrijf. En hoe kun je dat nou beter doen dan met lichtreclame? Of je nu kiest voor klein en subtiel of groots en opvallend; met goede lichtreclame ben je niet meer te missen in het donker en dat is precies hoe je wilt opvallen in een een drukke winkelstraat!

Acties

Doe eens aan een grote sale of werk met een loyaliteitsprogramma. Nederlanders houden van actie en daarom werken acties ook als een extra duwtje in de rug van de klanten om toch even de winkel binnen te stappen.

Wees creatief

Als laatste tip willen we nog meegeven dat het loont om creatief te zijn. Creatieve advertenties/strategieën zijn vaak zeer effectief én kosten weinig. De mogelijkheden hier zijn eindeloos en afhankelijk van de specifieke industrie waar je in zit. Maar het kost niet veel om af en toe wat nieuws te proberen. Wie weet leer je wel een nieuwe effectieve manier om jezelf te onderscheiden van de rest.

 

Foto's

Deel dit artikel