Nieuwe campagne van BOB gelanceerd in Groningen

Deel dit artikel
Sammie Lobo / 112Groningen.nl
Groningen - Op de Grote Markt in Groningen is vanmiddag de nieuwe wintercampagne van BOB gelanceerd.

Kerstborrels, etentjes met collega’s, familiefeestjes: een prima gelegenheid om een extra fles wijn open te trekken. Helaas stappen veel mensen vervolgens onbezorgd achter het stuur en vormen daarmee een gevaar voor zichzelf en voor anderen. Een paar glazen alcohol verhoogt het ongevalsrisico al met 50%! Campagne Reden voor de Verkeers- en Vervoersberaden van Drenthe en Groningen, Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de politie om het publiek te attenderen op de gevaren van alcohol in het verkeer via de BOB-wintercampagne. De BOB-boodschap wordt verspreid via borden langs de weg; affiches in openbare gelegenheden; spotjes op RTV Drenthe en op schermen bij tankstations en supermarkten. De politie houdt vanaf deze week tot in het begin van het nieuwe jaar extra alcoholcontroles. Bollen en ballen VVN organiseert rond de feestdagen veel acties rondom het BOB-motto ‘100% BOB, 0% op’. Zo worden er bij verschillende politiecontroles oliebollen en BOB-kerstballen uitgedeeld aan bestuurders die 100% nuchter zijn. Met een speciale restaurantactie wil VVN stimuleren dat mensen ook tijdens het uit eten gaan afspraken maken over wie de BOB is. Deelnemers maken kans op een diner voor twee. Aan deze actie werken restaurants in Drenthe, Groningen en Friesland mee.

Foto's

Deel dit artikel