Het doel van de campagne is dat inwoners van de provincie Groningen zich voorbereiden op noodsituaties.
Mensen worden gestimuleerd om de belangrijkste onderdelen van een noodpakket aan te schaffen, zoals water, kaarsen en een radio op batterijen. Omdat de meeste mensen al de nodige onderdelen in huis hebben, worden zij met een positieve insteek uitgedaagd hun pakket compleet te maken. De campagne duurt tot 15 februari.
In de eerste week van de campagne wordt bij alle huishoudens in de provincie een ansichtkaart bezorgd. De website www.jehebtmeerinhuisdanjedenkt.nl is het hart van de campagne en bevat informatie over het noodpakket en legt uit hoe je je kunt voorbereiden. Op 1 februari gaat de website online. Er komen advertenties in alle huis-aan-huisbladen in de provincie Groningen. Tijdens de campagneweken zijn in totaal 80 radiospotjes te horen op Radio Noord. In de acht Jumbo supermarkten in de provincie zijn wobblers (schapkaarten) en boodschappenlijstjes te vinden. De boodschappenlijstjes worden verspreid onder de klanten in de winkel.
Posters op A1 en A3 formaat worden opgehangen in o.a. gemeentehuizen en bibliotheken. Winactie: als bezoekers van de website kunnen aangeven dat hun noodpakket compleet is, maken ze kans op een van de drie rondvluchten boven de provincie. Er worden stickers verspreid waarin verschillende typen personen worden aangesproken, met een verwijzing naar de website.
De campagne is georganiseerd door de Provincie Groningen, de waterschappen Hunze & Aa’s en Noorderzijlvest, de Hulpverleningsdienst Groningen en alle 23 Groninger gemeenten.
Het is een vervolg op de Risicowijzer, die in 2008 bij alle huishoudens in de provincie is bezorgd. De campagne is een regionale verdieping op de landelijke campagne ‘Denk Vooruit’, ook wel bekend van de website www.crisis.nl.