De Duitse vrachtwagenchauffeur kwam met de schrik vrij. Wel is er door de klap een grote hoeveelheid lijm uit de tank gestroomd. Dit stroomde alle kanten op. De brandweer heeft op verschillende plekken opstoppingen van modder gemaakt zodat de lijm niet verder kon stromen. Ook kwam er een behoorlijke hoeveelheid diesel op het wegdek terecht. Ook dit wist de brandweer te stoppen. Nadat de Verkeersongevallen analyse de situatie had vastgelegd kon het bergen beginnen. Bergingsbedrijf Dikkema uit Zuidbroek kwam ter plaatse om de tankwagen weer op zijn wielen te krijgen. Dit ging niet zonder slag of stoot.
Tijdens het overpompen van het lijm naar een andere tankwagen bleek dat niet alles overgepompt kon worden. Een grote kraan moest ter plaatse komen om de tankwagen stapsgewijs iets omhoog te takelen zodat het resterende lijm overgepompt kon worden. Nadat dit was gebeurd kon de wagen op zijn wielen gezet worden. De berging heeft de hele avond en een gedeelte van de nacht geduurt. Een gespecialiseerd bedrijf kwam ter plaatse om alle lijm en diesel van het wegdek te halen. Tijdens de berging is de N366 vanuit Stadskanaal afgesloten geweest voor het verkeer. Het verkeer vanuit Duitsland kon wel langs het ongeval.