Steeds meer bedrijven bezig met Employer Branding

Deel dit artikel
Ingezonden artikel/ Hartvisie

Groningen – Employer branding, oftewel een sterk en onderscheidend werkgeversmerk. Dit is iets waar steeds meer bedrijven over na denken en naar moeten handelen. In Groningen vinden we normaal toch al snel gek genoeg, maar op de huidige arbeidsmarkt is het een goed idee om soms toch iets opvallender aanwezig te zijn.

Want geschikte medewerkers dienen zich niet zomaar aan, weet ook het Groningse Klaar voor Morgen, zij begeleiden bedrijven in dit proces naar een toekomstgerichte HR- en recruitmentstrategie met een sterk werkgeversmerk.

Unieke waardes als werkgever

Een belangrijk onderdeel van Employer Branding is het uitdragen van unieke waardes en je merkbelofte. Wat maakt jou als werkgever uniek? Waarom zouden mensen voor jouw bedrijf willen werken? In de nog altijd krappe arbeidsmarkt blijft dit een belangrijk aspect om de juiste mensen aan je te kunnen binden.

Waar organisaties in het Noorden de neiging hebben om binnensmonds te vertellen wat zij te bieden hebben, helpt Klaar voor Morgen als HR, Recruitment en interim management bureau om een onderscheidend werkgeversmerk bij bedrijven te ontwikkelen en dit ook uit te dragen.

Zo kunnen zij naast het neerzetten van jouw employer branding onder andere eigen, ervaren consultants inzetten  voor opdrachten die gaan over organisatie inrichting & veranderen, het ontwikkelen van een toekomstgericht HR beleid (een niet te vergeten stap bij het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk) of het ontwikkelen en uitvoeren van een recruitmentstrategie.

Goede match voor het gehele bedrijf

Het hebben van een onderscheidend werkgeversmerk, zal je helpen bij het vinden van kandidaten die passen bij de cultuur en kernwaarden van je gehele bedrijf. Door duidelijke keuzes te maken in je visie en aanpak, trek je mensen aan die hier ook gelukkig van worden en zich hiervoor willen inzetten. Dit zal resulteren in een duurzame match voor het bedrijf in plaats van alleen een goede kandidaat voor een functie.

Een werknemer die volledig past bij en binnen een bedrijf zal sneller klaar staan om voor elkaar en de organisatie door het vuur te gaan. Dit motiveert en inspireert zowel nieuwe al bestaande medewerkers. Zo vertaalt een passende employer branding zich naar een verbindende factor met de juiste mensen in en voor de organisatie.

Om voor een organisatie de juiste waardes en kwaliteiten vast te leggen helpt Klaar voor Morgen bedrijven op het gebied van HR, Recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. De combinatie van deze vakgebieden versterkt elkaar en biedt wat nodig is om klaar te zijn voor morgen.

Van losse beleidsstukken naar een persoonlijke aanpak

Waarom deze aanpak van het Groningse Klaar voor Morgen werkt? “Wij hebben altijd als uitgangspunt om de interne organisatie van een bedrijf te versterken voor nu en in de toekomst”. Door naar eigen zeggen de energie van de randstad te combineren met een nuchter, Noordelijk karakter worden bedrijven geholpen om wél van de daken te schreeuwen wie zij zijn en wat zij te bieden hebben.

Wil jij jouw organisatie beter positioneren en werken aan een toekomstgerichte blik op HR- en recruitment? Via www.klaarvoormorgen.com kun je vrijblijvend contact opnemen om een plan op te stellen voor jouw verbeterde employer branding.

Foto's

Deel dit artikel